Jump to content

Hvilken pris kan jeg forvente, Fjord-cruiser 27


880

Recommended Posts

Vi går svanger med tanken på ny båt. Vurderer å kjøpe et helt nytt selvbygger prosjekt (kom med forslag til båt, fast aksel 20 knop ++ 30 - 35 fot..)

 

Vi vil da selge Flamingo før regnestykkes settes.

Hjemmeside

 

Flamingo er 77' mod. med 180 hk. Ford. Denne har gått i underkant av 400 timer siden overhaling.

 

Ikke mye flott utstyr men har allikavell septik 75 l., defroster, vv tank, dieselvarmer, tv, radio/cd, pentry oppe med kokeapparat, hydraulisk styring, trimmflaps, daviter, kjøleboks 60 l., ca. 280 l diesel, 80 l, ferskvann.

 

Båten har fått det allermeste av innredning byttet.

Marsjer på ca 20 knop med ferielast. Økonomifart ca. 16-17.

Køyplass: Akterkabin 2, forpigg 2, forkabin med tilaget senkbart bord og puter 2. Totalt 6.

I nøden kan også midtkabin benyttes, aldri prøvd...

Alle puter er nye, med trekk og innhold. Kun Førerstolen er aldrende..

Startbatteri på 105 amp. + 2 forbruk på 115 hver.

Båten har sine mangler og feil, ting må rettes på men fungerer bra.

 

Har mye stuplass til baggasje..

 

Hvilken pris bør denne ligg på, er ikke ute etter å lure noen, vil spille med helt åpne kort om alle lyter med båten.

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Skal ikke gjøre meg til talsmann for hva du bør ta for båten!

Ville bare antyde at jeg synes (etter å sett bildene dine), har gjort en kjempejobb med denne

klassikeren av en båt.

Etter bildene å dømme, ser jo alt fagmessig og profft ut!

Verdisetting av eget arbeide er svært vanskelig og faller desverre ofte i favør til en evnt. kjøper!

 

Hadde jeg vært i markedet etter særdeles god sjøbåt (som denne er) på denne størrelsen med 20 knops fart, god plass og ellers båten hadde vært problemfri, ville jeg strukket meg langt sett på bakgrunn av hva du i dag må betale for langt mindre nybåter .

 

Løkke tel!!

:yesnod:

Link to post
Share on other sites

Det er jo det som er så fortærende, alt vi gjør med båten får vi ikke særlig igjen for. Jeg vil ikke driste meg til å antyde hva du skal forlange for båten, men det ser bra ut og hvis teknisk tilstand på skrog og motor, samt øvrig utrustning er tipp- topp, vil jeg mene at kjøper må godta at den ligger i øvre prissjikt for denne årsmodellen.

Har selv flere ganger vært i din situasjon, og det er vanskelig å bedømme dette. Et par ganger har jeg tjent inn noe , en gang tapte jeg så det suste.

Link to post
Share on other sites

Veldig vanskelig spørsmål dette, særlig når man ikke har sett eller prøvet båten. På Finn.no ligger tre-fire tilsvarende modell, priset mellom 195 og 265 K . Båten din ser jo veldig fin ut på hjemmesiden din. Ville tro den hører hjemme i øvre del av dette prisleiet. Du har jo også stor motor.

Lykke til med salget!

mvh

Jan S

Old fishermen never die - they only smell that way!

Link to post
Share on other sites

En nabo av meg her solgte maken båt men med aktercabin og en Perkins 6.354 motor på 135hk. Denne var i god stand og mere eller mindre totalreonvert de siste år, prislappen var 260, gikk for 247.

Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. :smiley:

 

Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utført
Johann Wolfgang von Goethe 1749-1832

Link to post
Share on other sites

Som tiligere nevnt får man ikke igjen egeninsatsen ved et båtprosjekt. Det er heller ikke meningen siden dette er urealistisk. Ved å ha sett på andre tilsvarende båter - samme type har jeg vurdert en pris på 300' eller bud over. Lytene med prammen er ikke overveldende, men ønsker ikke at kjøper skal føle at man har kjøpt katta i sekken, derfor vil jeg være åpen for det jeg vet om.

Men som det er med alt gammelt vil det alltid dukke opp noen nye utfrordringer. Derfor som forrige eier sa, han kunne ikke selge båten til en med ti tommletotter. Det er ikk på LANGT NÆR så gale nu, men den nye eieren bør ikke være "idiot". Alt ombord virker, men det vil alltid vær rom for forbedringer etter at den nye eieren har fått erfaring med skuta og opplever tingene selv. Dette kan jeg nok ikke forutsi....

 

Et lite referat: Verkstedet som overhalte motoren: Denne motoren overlever båten eller dens eiere.

 

Skrev at motor er overhalt - ikke overmalt....

 

Alt innvendigt er maskinert opp, høvlet topp og blokk, nye stempler, maskinerte sylindre, spesialtilpasset tetninger, byttet ventiler/maskinert, dynamo, intercooler, turbo +++ pris ca 70-80' lapper..

Teori er når man vet alt og ingenting stemmer.

Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor.

Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor.

Link to post
Share on other sites

Det var nydelig arbeid du har utført, håper du får igjen noe for strevet - riktig pris burde ligge på 300.000 om du får det er en annen sak. Tvi Tvi :yesnod:

 

Jeg har samme båt som deg, men langt fra så pen som din, men den har kostet meg totalt ca. 300.000 i rene kroner - noe jeg aldri får igjen :nonod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...