Jump to content

Å ikke eller å ikke ikke


OT-flyktning

Recommended Posts

Det hender av og til at

 

1) Medlem A skriver noe og skriver litt feil - for eksempel mangler en 'ikke' noe sted.

2) Medlem B oppdager dette og poster en henvisning at det er en øyensynlig feil der.

3) Så svarer A med et nytt innlegg: 'joda, du har rett. Jeg mente selvfølgelig IKKE'.

 

Dette er helt meneskelig, ikke noe katastrofe og er overhodet ikke gjenstand for noe kritikk her.

 

Men vi sitter da igjen med 3 postinger hvorav den ene er feil og de to andre er egentlig unødvendig. Kunne vi ikke bli enig at vi i slike tilfeller går frem på følgende måte:

 

I posting 2 ber medlem B at medlem A retter opp feilen i posting 1

Om da A bare retter opp feilen og kanskje sløyfer posting 3 så kan B når han ser at posting 1 er rettet fjerne også sin egen posting (nr 2). Og vi sitter igjen med bare en posting som er riktig. Særlig i tråder som er av langvarig interesse og mindre av sosialt karakter synes jeg at det kunne gjøre livet noe lettere. Vi trenger vel ikke å dokumentere for våre etterkommere at A gjorde en liten feil og at B oppdaget det og at A innrømmer at han gjorde en feil, gjør vi vel? :wink:

 

(En tilsvarende sak som også hender en sjelden gang: Noen står opp med feil fot en dag og kommer med en utblåsing mot et annet medlem. En oppfølgingsposting kan føre til at den uheldige kan rette tonen i sin posting. Da er det etter min oppfatning ikke noe grunn til å dokumentere får fremtidige slekter at vedkommende begynnte sin dag litt uheldig :smiley: Oppfølgingspostingen slettes når pipen har fått en bedre lyd)

 

Enig?

 

P.S. Etter innføring av Invision-programvare er det ikke lenger mulig for medlemmene å slette sine egne postinger (kun redigering i opp til 24 timer). Men vi i Teknisk gjør da kanskje det isteden.

Link to post
Share on other sites

Akk ja, ser ut til å bli en furtedag idag. Ikke så rart når jeg våkner opp til 1-2cm nysnø på palmekysten, og snødrevet går fortsatt tett. Om det er feil nedslag fra sengekanten eller været som er værst vet jeg ikke. Bare nå idag er det litt klaging på hele 2 tråder, altså på denne og "Hvorfor en noen dårlige siterere?

"https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=3831

 

Jeg er ikke uenig i noen av disse trådene, ser helt klart problemene som er tatt opp i disse to.

Ser til tider med litt irritasjon at der kommer flere tråder om mer eller mindre samme tema på 2 til flere tråder og selfølgelig samme dag, eller idetminste på samme forsiden til Baatplassen. Altså burde man ha overblikket om hvor mange tråder og hvilket tema. Men så MÅ jo noen starte en ny tråd for enhver pris, om det er for å få den i sitt navn eller hva vet jeg ikke.  Så i dette her tilfellet ser jeg at DENNE tråden fint kunne føyd seg inn under "Hvorfor en noen dårlige siterere?" Den tråden ble også startet ettpar timer tidligere! Unødvendige tråder gjør jo også forumets "Kategori"søk mere uoversiktlig. Selv prøver jeg og finne en tidligere tråd når jeg tar opp ett gammelt tema, ikke lage nye tråder for enhver pris. Har drevet og søkt etter spesielle temaer på "kategorier" til tider, men siden er jo snart umulig og finne frem i, både fordi det er unødvendig mange tråder om samme tema samt lista nærmer seg vel lengden til de lengste båtene på forumet.

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Hmm... dette blir vel en utblåsning i kategorien "unødvendige postinger" men føler litt for å lufte meg litt:

Jeg er bare SÅ lei av postinger bare for postingens skyld f.eks av typen:

..."Jeg vet ikke noe om problemet ditt, men jeg kjenner en som har sett en båt med lignende farge på..."

Da poster man bare unødvendig synes jeg :nonod: ...Og så har man sannsynligvis ødelagt en interessant diskusjon om noe som var viktig for hovedposteren.

 

mvh

harBayliner (som prøver å unngå feilpostinger... :cryin:)

Link to post
Share on other sites

Dette er tydeligvis en evig diskusjon, jeg har vært med på den på andre forum også. Skrivefeil bør etter min mening bare overses. Hvis man ikke forstår hva forfatteren av innlegget mener, så kan man spørre. :nonod:

Ellers er det også et godt triks å bruke "Forhåndsvisning" knappen, så kan man jo se hvordan innlegget blir...

Vil også gjerne få si at dette er ett av de mer ryddige fora jeg har vært på.

Her er det stort sett meget god kvalitet på innleggene, og jeg som fersk båteier har stoooor glede av det meste som skrives her.  

:cryin:

Hvis man se eksempler på hvor ille det kan være, så er det bare å gå på hardware.no

Der kan det se ut som de har NM i søppelposting.

Link to post
Share on other sites

Skrivefeil bør etter min mening bare overses. Hvis man ikke forstår hva forfatteren av innlegget mener, så kan man spørre. :flag:

Det er ikke skrivefeil jeg tenker på, men unødvendig småprat i tråder med et spesifikt tema.

Det er ingenting galt med den herlige tonen som er her, men jeg synes denne type postinger er unødvendig:

"...Jeg vet ikke noe om problemet ditt, men jeg kjenner en som har sett en båt med lignende farge på..."

Tale er sølv, tie er gull! :flag: :flag: :flag:

mvh

harBayliner

Link to post
Share on other sites

Denne tråden er like meningsløs som det den er tuftet på !!! :flag:

 

La baatplassen.no være den mest seriøse, frie og ledende fora i norge, UTEN begrensninger og regler! Det finnes uskrevne regler og jeg opplever at her kommer disse rett fra levern! La dette prinsippet leve! At noen henger seg opp i skriveleifer og dårlig norsk er uvesentlig. Det er greit å hoppe over dette når man leser historikken i tidligere innlegg - og dessuten underholdende. HVEM skal sensurere bort dette objektivt? Hmmmm..... litt av en tanke?

2004 Yanmar 4JH3 72HK Turbo

Link to post
Share on other sites

Denne tråden er like meningsløs som det den er tuftet på !!! :lol:

 

La baatplassen.no være den mest seriøse, frie og ledende fora i norge, UTEN begrensninger og regler! Det finnes uskrevne regler og jeg opplever at her kommer disse rett fra levern! La dette prinsippet leve! At noen henger seg opp i skriveleifer og dårlig norsk er uvesentlig. Det er greit å hoppe over dette når man leser historikken i tidligere innlegg - og dessuten underholdende. HVEM skal sensurere bort dette objektivt? Hmmmm..... litt av en tanke?

Enig med deg! Og at et tema går ut over kanten fra tid til annen viser mangfoldet. Alt skal ikke være kronologisk og i riktige stabler bestandig. :lol:


Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16.
vimpel_entusiast_signatur.gif

Link to post
Share on other sites

Baatplassen er jo nettopp et speilbilde på båtfolket i alle nyanser, og tusen takk for det! Og båtfolk er så mangt, fra dem som helst vil ligge mutters alene i en idyllisk uthavn til dem som helst vil ligge i en overfylt gjestehavn. I pinsen opplevet vi til og med båtfolk som synes det er helt OK å starte motorene kl 2.30 om natten og kjøre dem en time for å få strøm og varme, og la ungene dure rundt i gummibåter fra kl. 7 om morgenen til midnatt uten at noen i havnen reagerte på det. Et nettsted som Baatplassen, med de innleggene som kommer her, bidrar til oppmuntring og vederkvegelse når det blir som verst. Jeg er veldig fornøyd med Baatplassen slik den er, med tasteleifer, avsporinger, kommentarer og meninger om så mangt, både saklige og usaklige i forhold til temaet i tråden...

Det er godt vi har et sted som Baatplassen! Måtte diskusjonen om forbedringer aldri stoppe!

Hilsen Syvert  :lol:

knbf.no For et bedre båtliv for alle"
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...