Jump to content

Natemasse fra Biltema, erfaringer?


Trine VI

Recommended Posts

Jeg har en 43 fot seilbåt som jeg skal legge nytt teakdekk på. Det har vært skrevet en del om forskjellige typer natemasse i dette forumet tidligere og det er vel nesten like mange meninger om produkter som innlegg så det er ikke lett å bli klok på hva man skal velge.

 

Det er imidlertid kommet en ny natemasse fra Biltema som koster omtrent halvparten av f.eks. Sika. I følge produktbeskrivelsen ser det ut som om både Biltema sin nate masse og Sika sin natemasse har de samme egenskapene.

 

Er det noen som har noe erfaring med Biltema sitt produkt eller synspunkter rundt dette?

Link to post
Share on other sites

velkommen til BP. Du bør endre tittelen på innlegget, hvis ikke blir det stengt.. (f.eks " noen med erfaringer med natemasse fra Biltema".

 

Jeg har selv ingen erfaring med biltemas natemasse, men for et slikt prosjekt som du beskriver ville jeg aldri benyttet noe som jeg ikke var helt sikker på ville være en god nok løsning. Det er store kostnader til teak og mye arbeid, og da er det dumt om man i etterkant ser at det var dumt å spare noen kroner på natemassen.

 

Forøvrig er jeg veldig interessert i en beskrivelse at båten din, gjerne med bilder. Er det den som har ligget i Sætre?

Redigert av Framtia (see edit history)

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Takker for svar. Produktet fra Biltema bør nok prøves og testes ut over en lengre periode for å se om det holder.

 

Fra nettsidene ser jeg at Simson, som jeg har fått anbefalt fra noen i trebåtmiljøet, forhandles av Teakspeialisten til 129 kr og Jernia til 159 kr. Jeg bør kanskje sjekke dette nærmere.

 

Båten jeg har er selvkonstruert og selvbygget i litt klassisk design og ble første gang sjøsatt i 1986. Den har hjemmehavn i Holtekilen på Høvik

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...